A gyáli pálya is évtizedes multra tekint vissza, azonban hírnevét azzal szerezte, hogy igen komoly próbatétel elé állítja a versenyzőket a mély, homokos talaj. "-Itt minden kör kettőnek számít."-tartják sokan, akik már megküzdöttek néhányszor a gyáli homokon. Mégis sokan keresik fel edzésekre is. Ez nem csak annak szól, hogy szinte minden időben jó edzőpartnerekkel lehet itt csatázni,inkább azt az előnyét használják ki sokan,hogy az év elei alapozás idején is remekül használható a pálya, amikor máshol még csak a tavaszi sár, és a belvíz teszi használhatatlanná a létesítményeket.
Bár már kevesen tudják, néhány évtizede komoly nagyszabású motorversenynek adott helyet a reptéri beton.
1982-őt írunk és sokan várták, hogy elkészüljön az új repülőtéri kifutópálya, / amit ma is használunk/ főleg repülős körökben. A pályatest elkészült és nagyszabású ünnepséget szerveztek, bemutatókka,l sportrepülőkkel és egyéb érdekes fellépőkkel. A szervezés itt lezárult. De szerencsére némi fordulattal a motorosok is szóba kerültek. Ünnepi motorverseny az átadási ceremónia részeként.
Hossz:4,445 Km
Rajtkockából:balra
Corners:12
Bal sarkok:7
Jobb sarkok:5
Sarok sugara:5
Max lejtőn: 57 Rajt / cél egyenes 835 m
Circuit info
Length: 5.380 m / 3.343 miles
Width: 12m
Left corners: 6
Right corners: 10
Longest straight: 1.068 m / 0.664 miles
Constructed: 2004
A Magyar pálya! Hungaroring!
A Hungaroring versenypálya Budapest centrumától 19 kilométerre, az M3-as autópálya mentén, Mogyoród község határában található.
A pálya természetes völgyben fekszik, s karéj formájában 50 hektár lelátó öleli körül. Ezen kiváló természeti adottságok miatt, a nézõtér bármely pontjáról, a versenypálya 80 százaléka belátható. Ezért is hívják lapos tányérnak, hiszen a nézõk a képzeletbeli tányér szélén ülnek, s onnan kísérik figyelemmel a versenyeket.
Máriapócs-Rabócsiring!
A pálya kb. egy km hosszú 6-8, helyenként 16 méterszéles, rendkivül változatos vonalvezetésü, jól motorozható.
Külön érdekessége, hogy a startrész nem a pályán van felfestve és nem itt intik le a mezőnyt.
Gyón! Ma elképzelhetetlen de akkoriban a világ élvonalába tartoztunk még utépítésben is.Lehetett motorversenyeket rendezni úgy,hogy mindeki kivételes érdeklődés mellett jól érezze magát! Az akkori elit szinte rajongással vett részt ezeken a versenyeken. “Az 5 kilométeres rekordpálya a Budapest-Belgrád nemzetközi főútvonal részeként létesült.Az út kiemelkedő jelentőségét mi sem mutatja jobban mint,hogy maga a kormányzó Úr Horthy Miklós adta át . A kivételes adottságú, nyílegyenes gyóni betonon ,"a lejtése 0,2% alatt volt"kiváló eredmények születtek, sorra dőltek meg a hazai és a nemzetközi gyorsasági rekordok, a külföldi versenyzők Európa-szerte elvitték a gyóni pálya jó hírét.
Egy fontos hely a felkészülésben!
A pálya kialakítása és vonalvezetése Talmácsi Istvánt, Gábort és Gergőt dicsérik, mely olyan kanyarkombinációkból áll, hogy mindkét irányba jól motorozható, jól oktatható és minden egyes megtett méter, illetve kilóméter tartogat tanulnivalót.
Lassan a Népligetből közút lett és forgalmassá vált, így átkerültünk az éles sarokra, rendes nevén Albertirsai, majd Dobi István útra (Kőbánya) a honvédosokkal együtt. Itt már kevesebbet találkoztunk hétköznap, viszont a hétvégeken alaposan bepótoltuk. Ezt a pályát jól le lehetett zárni, így bátran motorozhattunk. A honvédosok is gyakran edzettek itt Jani bácsi, azaz id. Reisz János edző vezetésével, és sokszor jó páran beállhattak motorozni.